Få fundamentet til at fremtidssikre din e-handel
Retus Commerce giver dig alt, hvad du skal bruge
for at vækste din e-Commerce forretning
Frihed til vækst, udrulning og integration i eksisterende arkitektur
Din e-handelsplatform skal matche din virksomhed og dine ambitioner.
Med den rigtige løsning kan du få skabt grundlaget for en succesfuld fremtid – og din virksomhed bliver gjort klar til at vinde kampen om kunderne online.
Men at finde frem til den helt rigtige platform for dig, kræver en helhedsorienteret tilgang, hvor din webshop og dit website arbejder sammen med dit økonomisystem og dit PIM-system.
Derfor har vi skabt Retus Commerce.
Med Retus Commerce får du en skalerbar e-Commerce løsning, som du kan vokse med, baseret på fleksibilitet, frihed og den gode brugeroplevelse.
Din virksomhed får eget website (cms) og egen webshop (e-Commerce) med central vare- og ordrehåndtering (PIM & ERP), og det giver en oplevelse af at de forskellige grene af din virksomhed spiller bedre sammen. Vores skalerbare løsning kan understøtte både små og store virksomheder.
Vi leverer ikke kun en løsning, der understøtter din online-forretning. Vi leverer også kvalificeret sparring og med vores mange års erfaring inden for retailmarkedet, kan vi forsikre dig om, at din onlinebutik altid er tilpasset dine behov.
Det sikrer, du står på et stabilt fundament, der kan skalere med din virksomhed.
Retus giver dig alt, hvad du skal bruge
Retus Commerce er ikke en one-fits-all plug and play løsning.
Vi ved, at der er steder hvor retailers er nogenlunde ens. Vi ønsker alle et simpelt og sikkert checkout med god validering, hertil en stabil løsning, der er optimeret til alle moderne devices.
Modsat er der også steder, hvor Retus Commerce er helt unik – og det er måske lige denne unikke fordel, der giver point of difference for din virksomhed.
Derfor har vi f.eks. ikke lavet et standardmodul til produkthåndtering i Retus Commerce – derimod har vi en grundmotor, som kan tilpasses dit produkt og dine behov. Det er vigtigt, vi kender dit produkt, så vi kan tilpasse løsningen til dig. Viden om din virksomhed er den sidste brik, der mangler for, at vi kan færdiggøre din nye Commerce.
Da vi har udviklet en bred vifte af løsninger, er vi sandsynligvis stødt på noget, der minder om dine problemstillinger. Vi kan hermed give dig professionel vejledning og vise dig, hvordan vi har løst det for andre førhen. Vi står klar til at hjælpe dig med at definere den rigtige løsning til dig.
Det betyder, at du hos Retus ikke får en hyldevare. Derimod får du en løsning, der er helt unik for dig og din virksomhed.
Vores mål er at samarbejde med dig for at kunne tilpasse Retus Commerce, så det bliver skræddersyet til jeres specifikke behov og ønsker.
Med Retus Commerce får du adgang til en bred værktøjskasse af funktioner og et gennemtænkt fundament at bygge oven på.
Du får med Retus Commerce:
En solid grundfunktion
- Klar til udrulning i hele verden med avanceret adskillelse af sprog, valuta og marked
- Lynhurtig webshop, sideskift og produkt- filtrering for en optimal brugeroplevelse uden ventetid
- Solidt og gennemtestet check-out flow med integration til betalingsudbyder og pakkeshops
Stor redaktørfrihed
- Nem og intuitiv redaktør-interface
- Fuld temastyring og mulighed for planlægning af f.eks. Black Friday
- Kontrol over alle system-tekster
- Fri opsætning af navigation, header og footer
- Stort udvalg af multimedie- (billeder, videofil, YouTube, Vimeo etc.), tekst- og bannerkomponenter
- Mulighed for uendelig opsætning af kategori- og content-sider
Produktoptimering
- Lynhurtig opdatering af produktdata fra PIM til WEB på få sekunder på alle tidspunkter af døgnet
- Produkt-integration, kampagnehåndtering og produkt- sortering og filtrering ud fra data i PIM
- Ordre- og lagerhåndtering i økonomisystem (ERP)
- Frihed til at tilføje nye custom-felter og tilpasse til netop dine produkter
SEO, Feeds og andre integrationer
- Integrationer opsat med Google Analytics, Google Tag Manager og E-commerce tracking
- Feeds til f.eks. Facebook, Google og Pricerunner
- Sitemap
- Åben integration til alle (integrerbare) løsninger
Her er nogle af de systemer og integrationer, vi arbejder med

Hvordan fungerer en best-in-class e-handelsplatform….
... få en uforpligtende demo og oplev de mange funktioner selv.
Du kan:
- få en redaktøroplevelse, hvor du kan se, hvordan du kan opbygge sideindhold og tilpasse dit design centralt.
- se, hvor hurtigt du kan opsætte produkter og håndtere kampagner i din webshop med data direkte fra et PIM-system.
- få en grundig gennemgang af masterdatahåndtering i PIM-systemet, og se, hvordan produktændringer opdateres direkte fra PIM til WEB uden nedetid.
- opleve WEB check-out og ordrehåndtering samt opdage mulighederne for redigering af ordre i økonomisystemet (ERP).
- få sparring om mulighederne for tilpasning af løsningen til dit eksisterende IT-Setup
Få en demo og se, hvordan vores løsning kan understøtte din virksomhed.
De tekniske detaljer i vores systemer
Redaktør Interface (CMS)
- Umbraco CMS med Angular frontend
- Bygget som Single-page application (SPA)
- Open source Licens (0 kr.)
- Perfekt match til Best-of-Breed arkitektur
- Features bygget ud fra Best Practice og understøtter eks. Umbraco Block List, der giver en overskuelig redaktør-oplevelse
Retus Commerce (eCommerce)
- Bygget på .NET 7 (Opdateres inden implementering til seneste version)
- Licensfri (0 kr.)
- Produkthåndtering med eks. ElasticSearch eller Relewise
- Monolit eller Microservice arkitektur (Afhænger af løsningens størrelse)
- Serviceorienteret arkitektur (Headless)
Økonomisystem (ERP) & Produkt informations mangement (PIM)
- Fleksibel og 100% cloudbaseret løsning
- Udviklet til at indgå nemt og smidigt i dit it-miljø i skyen
- Tilpas selv løsningen med egne felter, kartoteker og skærmbilleder
- Håndterer både helt små og +1000 brugers løsninger
- Nemt til- eller fravalg af funktioner ud fra behov
- Simpelt værktøj, der konverterer alle dine stamdata med over
Hvorfor skal du vælge Retus Commerce?
Der findes mange e-Commerce løsninger derude…
Her er 8 gode grunde til, hvorfor DU skal vælge Retus Commerce.
1. Et samlet set-up med webshop, produkthåndtering og best of practice økonomisystem
2. En stærk, fleksibel platform og fremtidssikret arkitektur, tilpasset jeres behov og forretning
3. Mulighed for opdateret data fra PIM til webshop på sekunder
4. Automatisering og manuelle processer
5. Indblik i opdaterede KPI’er på alle tidspunkter af døgnet
6. Et responsivt design, der passer til alle skærmstørrelser og devices
7. Mulighed for flere sproglag, så din hjemmeside kan oversættes til de sprog, du ønsker
8. Høj sikkerhed og hastighed kombineret med cloudbaseret hosting
Retus tilbyder dig
Strategi- og forretningsudvikling
Vi kan bidrage med strategi- og forretningsudvikling
Baseret på dialog og tæt samarbejde udvikler vi en digital strategi på tværs af jeres afdelinger og systemer, som ikke kun optimerer jeres processer, men også gør jer klar til den digitale fremtid
UX og UI-design
Sammen med vores design- og UX-team skaber vi spændende og effektive løsninger på en bred vifte af udfordringer
Vi integrerer unikke og brugervenlige funktioner, der kan øge dine konverteringer
Implementering af ERP og PIM
Vi kan sørge for implementering af både et ERP og PIM-system til din nuværende løsning
Allerede fra dag ét frigiver det ressourcer til at kunne sælge mere og skabe endnu flere tilfredse kunder
Det giver dig mulighed for at håndtere stamdata til internt og eksternt brug samt regulering af prislister og kampagnehåndtering
Udvikling
Vi har vores eget stærke udviklingsteam, der med et bredt kompetencespænd sikrer, at vi kan løse alle udviklingsopgaver inhouse
Vi agerer ”digital indsatsstyrke”, som sikrer, at vi kan “sætte strøm til manuelle processer” for at hjælpe dig og din virksomhed godt videre
Integrationer
Vi kan tilbyde en bred vifte af integrationer til din nye platform
Vi har stor erfaring i at integrere data mellem systemer, fx. ved at opsætte en portal, hvor leverandøren tilgår de ønskede data
I sidste ende er målet altid, at data kan bevæge sig automatisk mellem systemerne
Migrering af nuværende løsning og data
Vi understøtter en god proces, hvor vi sikrer, at din data kommer på plads i det nye system
Det gælder både produktdata og ordre- og kunde-historik, så du trygt kan arbejde videre med dine kendte data fra dag ét
Vi har i processen altid fokus på mulige optimeringer af datamodel, da et nyt og moderne system tit kan meget mere end det, du kommer fra
Udvalg af eksisterende projekter bygget på Retus Commerce






Ofte stillede spørgsmål
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke er særlig teknisk og har brug for hjælp til min hjemmeside?
Hvis du ikke har stor tekniske snilde, så behøver du ikke bekymre dig!
Du vil få tildelt en kontaktperson, som vil kunne hjælpe dig godt videre og besvare eventuelle spørgsmål.
Du kan forvente at få svar inden for én hverdag.
Skal jeg betale hosting til Retus?
Det er dit valg, om du vil have hosting igennem Retus, eller du selv vil tage direkte kontakt til en hosting-udbyder (måske du allerede har en i dag).
Lige meget hvad du vælger, skal vi nok hjælpe med specifikation og opsætning, så løsningen kan det, som den skal i forhold til dit fremtidige set-up.
Betaler jeg licens for Retus Commerce?
Det afhænger af hvilken delkomponent vi omtaler.
De forskellige priser på delkomponeter:
- Website: open source-licens til 0 kr.
- Webshop: ingen licens
- ERP og PIM: kræver licens - se her
Til website og webshop skal der dog budgetteres med hosting, hvor prisen afhænger af den valgte partner og trafikmængde.
Hvordan driftes hjemmesiden efter livesætningen?
Det vælger du. Vi drifter størstedelen af vores kunders løsninger, herunder support og nyudvikling til løsningen.
Dog har vi også kunder, som har overtaget 100% på både support og drift.
Løsningen er bygget til jer. hvis I har kompetencerne til det, så kan I overtage løsningen helt.
Kan jeg få lov at kode selv?
Ja, vi overdrager gerne viden til det, du ønsker. Kontakt os for en gennemgang af de specifikke sprog, vi arbejder i. Vi arbejder bl.a. med .NET til backend og Angular til frontend.
Kan jeg få løsningen lavet ud fra mit eget design?
Som standard er der fuld adgang til forskellige fonts, farver og stor grad af frihed til selve designet.
Ønsker du helt unikt design er dette også muligt. Et helt nyt design vil kræve specialudvikling, men vi kan tage en snak om dine muligheder.
Er Retus Commerce optimeret til mobil?
Ja, frontenden er optimeret til alle gængse mobile devices.
Kan jeg bruge Retus Commerce sammen med mit eksisterende PIM system?
Ja, Retus Commerce er helt åbent for at integrere til det system du allerede bruger.
Det vil dog indebære, at vi bygger en integration til dit system. Men muligheden er ikke udelukket.
Kontakt os for en snak om pris og muligheder.
Hvem ejer mit website/webshop?
Du ejer selv både dit website og din webshop, og har 100% brugsret til din side. Hvis du ønsker at skifte leverandør, hjælper vi selvsagt med overdragelsen til normal timepris.
Kan jeg have flere CVR-numre på samme webshop?
Ja, det er muligt at lave webshop med flere CVR-numre.
Det er ligeledes muligt at køre forskellige CVR-numre og prislister i PIM.
Dele af denne løsning kan dog kræve en speciel udvikling til netop dit set-up. Kontakt os for dialog om løsningerne.
Kan I hjælpe med nyudvikling?
Vi hjælper gerne med sparring, input, udvikling og implementering af funktioner.
Vi indgår i et samarbejde i et håb om et langvarigt partnerskab, hvor vi sammen hele tiden bliver klogere på jeres behov.
Vi hjælper også kunder, som drifter deres løsning selv, med arkitektonisk sparring og udvikling, hvis behovet opstår.
Kan jeg udskifte indløsningsaftalen?
Ja, det kræver nyudvikling, hvis vi ikke allerede har en integration.
Kan jeg få lov at prøve løsningen inden jeg køber?
Ja, vi afholder gerne en demo og viser hele løsningen. Se her.
LINK
Kan Retus Commerce Integreres med vores eksisterende IT-setup?
Ja, så længe jeres løsningen er åben, kan vi sikre det hele hænger godt sammen.
Da vi ikke kender jeres setup, laver vi normalt et særskilt projekt til dette.
Men Retus Commerce er fra start tænkt til at skulle indgå i mange forskellige IT-setup’s
Kan jeg begynde at bruge Retus Commerce allerede i dag?
Nej, Retus Commerce er ikke en færdig ”hyldevare”, som du kan arbejde på med det samme.
For at sikre understøttelse af din virksomheds behov er der udvalgte funktioner, som vi først kan færdiggøre, når vi kender dine præcise behov.
Dette er for at sikre, du får en løsning, der passer til dig.