eCommerce med lettilgængelig produktkonfigurator og hurtig time-to-market
OVERBLIK
- Samlet løsning uden data-øer med Retus Commerce
- En IT-arkitektur bygget til vækst
- Lynhurtig katalogoverførsel fra Uniconta
- Lettilgængelig produktkonfigurator
- Hurtigt time-to-market
VIRKSOMHEDEN
Kaerly er en nyopstartet virksomhed, der bygger på et interiør- og livsstilsunivers, hvor der er fokus på, at kunderne føler sig velkomne lige fra det første møde. Kaerly sælger blandt andet møbler og home accessories til boligen, og hele sortimentet er ansvarligt produceret og inspireret af danske designtraditioner og den skandinaviske enkelhed.
Deres primære passion er at skabe varme og kærlige rum sammen med kunderne. Navnet "Kaerly" symboliserer nemlig virksomhedens fundamentale værdier, som er kærlighed og respekt. Grundlæggerne af Kaerly kommer med en baggrund fra BoConcept og bringer derfor en betydelig portion viden samt en loyal kundebase med sig.
Forud for åbningen af den nye virksomhed valgte Kaerly at indgå et samarbejde med Retus, og i dette fællesskab har vi skabt en e-commerce løsning bygget på Retus Commerce og en bagvedliggende arkitektur med stor redaktørfrihed, og som er stærk nok til at understøtte Kaerlys vækst.
UDFORDRINGEN
Da Kaerly er en ny virksomhed, var det vigtigt at komme stærkt fra start med deres nye hjemmeside, e-commerce og tilhørende IT-arkitektur.
Med andre ord, så skulle det digitale fundament være i top fra begyndelsen.
Kaerly ønskede en løsning, der var hurtig og enkel, men samtidig elegant og i overensstemmelse med deres stærke visuelle identitet. Målet var at opbygge en helt ny platform, der kunne rumme Kaerlys omfattende produktsortiment og samtidig levere den bedste oplevelse for deres kunder.
Samtidig skulle vi sikre, at Kaerlys store mængde produktdata kunne tilgås nemt og hurtigt, da de både har deres eget produktsortiment og hertil mange eksterne leverandører, der alle leverer data i forskellige formater.
Derudover var der fokus på at levere en førsteklasses kundeoplevelse, hvor kunderne nemt kunne guides igennem deres valg og vælge den helt rigtige sofa eller det helt perfekte møbel til deres hjem.
Dette inkluderede også et strømlinet inspirationsunivers, der matchede Kaerlys identitet.
Vi er meget tilfredse med Retus’ ekspertise og engagement i udvikling af vores IT-platform, hjemmeside og integrationen imellem.
Deres fleksibilitet og evne til at arbejde under pres har været afgørende for at nå vores til tider stramme deadlines.
Vi sætter stor pris på deres selvstændige tilgang og evne til at tage ansvar.
Det er tydeligt, at de lytter til vores behov og ikke blot, hvad vi beder om. Vi takker for et godt partnerskab.
Philip Althoehn Henriksen
Marketing & Administration Specialist
LØSNINGEN
I løsningen har vi prioriteret at skabe de bedste forudsætninger for fremtidig vækst og samtidig leverer en løsning udstyret med alle nødvendige funktioner. Det giver Kaerly stor fleksibilitet til fortsat vækst og sikrer hurtig time-to-market. Takket være Retus Commerce er løsningen nem at bygge videre på og kan imødekomme nye idéer og funktioner i fremtiden.
ET BACKEND UDEN DØDE DATA-ØER
Målet for Kaerly var klart: Der skulle bygges en robust IT-arkitektur, der kunne bære virksomhedens kontinuerlige vækst og samtidig forbedre kundeoplevelsen.
På backend-niveau var den primære opgave derfor at fjerne enhver risiko for, at værdifuld data ville ende i data-øer, og derfor ikke blive anvendt. Vi opnåede dette ved at implementere en løsning baseret på Retus Commerce.
Resultatet er blevet, at data nu er tilgængelig på tværs af alle systemer indenfor få sekunder efter, at en kunde f.eks. har gennemført et køb eller ny leverandørdata er tilgængelig.
På denne måde har Kaerly et løbende og fuldstændigt opdateret overblik over deres forretningsdata. Med dette opdaterede overblik kan de nu træffe mere informerede beslutninger baseret på deres kunders adfærd, og hermed undgår de, at værdifuld data går tabt eller aldrig bliver brugt.
INTEGRERET PRODUKTKONFIGURATOR FOR INSPIRATION
Kaerly prioriterer en førsteklasses kundeoplevelse, og for at sikre dette har Retus udviklet en integreret produktkonfigurator.
Produktkonfiguratoren guider Kaerlys kunder gennem valg af stoftype, farve, ben og størrelse - alt sammen understøttet af produktbilleder med den valgte opsætning, så kunden kan se det færdige produkt.
Kombineret med en kategoriside med inspirationselementer, er resultatet en platform, hvor de besøgende både kan vælge forskellige farver og stoftyper til deres møbler og samtidig lade sig inspirere ud fra Kaerlys flotte grafik og billeder.
Det harmonerer godt med Kaerlys ønske om et design, der minder om et magasin, man kan bladre sig igennem.
Der er en masse blokke, hvor der kan indsættes en lang række produkter via tags, såsom produktfamilier eller varenumre. Det giver et godt overblik over sortimentet og dermed en god kundeoplevelse.
Herudover er det også muligt at bestille stofprøver hjem, så kunden kan mærke og se stoffet, før de placerer en ordre.
Den integrerede produktkonfigurator er et effektivt værktøj, der ikke kun forenkler købsprocessen for kunden, men også øger salget ved at tilbyde en brugervenlig og inspirerende shoppingoplevelse.
INDLÆSNING AF 100+ LEVERANDØRERS DATA MED UNICONTA
Kaerly samarbejder med mere end 100+ leverandører, hver med deres egne unikke kataloger og data. For at håndtere denne store mængde leverandørdata har vi udviklet en tilslutningsløsning, der automatiserer indlæsningen af leverandørernes data direkte ind i Uniconta.
Det drejer sig om alt fra produktinformationer og tekster til specifikationer og billede- og video-materiale. Denne tilslutningsløsning håndterer indlæsning og opdatering af data hurtigt, også selvom leverandører sender ændringer eller udvidelser til specifikationerne.
Kaerly kan vælge at erstatte leverandørernes eksisterende tekster med deres egne, hvilket giver mulighed for at forbedre produktbeskrivelserne, tilføje specifikke oplysninger og differentiere sig fra konkurrenterne. Det gør det også muligt for Kaerly hurtigt at få deres produktsortiment op online og i drift, og nemt tilføje nye leverandører. Hvis Kaerly beslutter at ændre data manuelt, vil disse ændringer naturligvis ikke blive overskrevet ved næste indlæsning.
Løsningen konverterer leverandørdata til Uniconta, hvilket gør det nemt at ændre datastrukturen og integrere dem direkte i Uniconta.
Resultatet er en fleksibel løsning, der kan håndtere et bredt og støt voksende produktsortiment fra både eget sortiment og Kaerlys mange eksterne leverandører.
INTEGRATION TIL UNICONTA MED LYNHURTIG KATALOGOVERFØRSEL
Med et stort produktsortiment og en kæmpe ambition om at vækste, havde Kaerly et ønske om en hurtig tilgang til ændringer i varedata.
Det skulle være hurtigt og nemt at “skubbe” data ud på alle platforme på blot få minutter.
Dette er især praktisk i forbindelse med lanceringen af nye priser eller kampagner, da det kan inkludere alt fra prisjusteringer til kampagneopdateringer.
Retus byggede derfor en integration mellem Uniconta og WEB. Dette har gjort det muligt for Kaerly at oprette en lynhurtig forbindelse mellem deres varedata og deres hjemmeside.
I denne sammenhæng bliver Uniconta foruden at være et finans- og lagersystem også brugt som PIM-system.
Ved at bruge Uniconta får Kaerly adgang til en lang række værktøjer, der kan gøre størstedelen af deres virksomheds processer langt mere smidige, og meget væsentligt er det, at de forskellige funktioner nemt kan til- eller fravælges alt afhængig af behov.
Med denne integration kan Kaerly nu nemt og hurtigt opdatere eksempelvis deres kataloger, priser og kampagner, hvilket gør det muligt for dem at holde trit med markedet og reagere agilt på ændringer i deres produktsortiment.
Dette er afgørende for at opretholde konkurrenceevnen og levere en førsteklasses kundeoplevelse.
Thanks team Retus A/S for our collaboration.
Setting up a new ERP system, handling over 100k SKUs and a connected online shop within a few months is a challenging task.
Everyone who tried it know what I’m talking about. It was and is a pleasure to work with you guys!
Carsten Moritz
Co-Founder, Kaerly A/S